Observera att vi strikt följer GMC:s senaste riktlinjer, så alla patienter måste vara över 18 år och får inte vara gravida eller amma. En fullständig medicinsk historia kommer att tas innan någon behandling utförs och alla patienter bör ha informerat skriftligt samtycke innan de behandlas.
Avbokningar/återbetalningar
Om du bestämmer dig för att avboka en tid som du har bokat återbetalas inte depositionen på 100 GBP.
Vi har möjlighet att boka om tider förutsatt att vi får minst 7 dagars varsel före behandlingsdatumet. Kontakta info@nordicskinklinik.se eller ring 0046706241179 för att boka om din tid. Alla nya tider bokas i mån av tillgänglighet.
Om en patient uteblir från sin bokade tid eller vill avboka en bokning, behåller företaget betalningen och ingen återbetalning kommer att ske.
Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avboka datum eller plats. Om detta skulle vara nödvändigt kommer vår personal att kontakta kunderna omedelbart och ordna ett alternativt datum. Vi tar inget ansvar för eventuella resekostnader eller boendekostnader från kunder.
Vi förbehåller oss rätten att ställa in möten eller dra tillbaka kunder som vi anser vara störande, ärekränkande eller hindrande för våra tjänster.
Behandlingar kan vara reversibla men är inte återbetalningsbara. Dessa behandlingar är subjektiva till sin natur och ingen behandling kommer att genomföras utan muntligt, skriftligt eller fotografiskt samtycke. Patienter måste granskas före alla reversibla behandlingar och uppmuntras att träffa samma behandlare för detta.
Sen ankomst till bokad tid
Patienter som kommer för sent till sin bokade tid får inte komma eftersom de avbryter dagens behandling, vilket påverkar andra patienters behandlingstider.
Tidsbeställning för konsultation
Alla våra möten är konsultationer och behandlingar utförs på dagen. En konsultation debiteras med 100 GBP (den bokningsdeposition du betalar) och kan inte överföras till en behandling vid ett senare tillfälle.
Prisstrukturering och paket
Även om det finns många skräddarsydda paket, kan enskilda offerter variera på grund av de kvantiteter som används. Olika ansiktsuttryck kan kräva fler eller färre behandlingssprutor eller så kan själva behandlingen skilja sig från vad som anges efter konsultation och ansiktsbedömning. Detta kommer att diskuteras med dig av din behandlare på behandlingsdagen. Du kan se en fullständig prislista på webbplatsen.
Klagomål / synpunkter från patienter
1. I händelse av en möjlig biverkning av en produkt efter behandling, vänligen kontakta oss så snart som möjligt – en av våra ledande läkare kommer då att kontakta dig som ett brådskande ärende
2. Om du har en fråga om asymmetri, vänligen kontakta oss med fotografier. Om en granskning/korrigering krävs kommer en tid att bokas för dig via vår klinikkoordinator. Vid detta möte kommer vi att granska dina före- och efterbilder, din behandlingsjournal och resultatet av din behandling för att avgöra vilka åtgärder som krävs.
3. Vid behov strävar vi efter att erbjuda alla granskningsmöten inom 14 dagar efter din begäran. Observera att vi inte erbjuder patienter möjlighet att boka om granskningstider när de väl har bekräftats.
4. Om du uteblir från ditt undersökningstillfälle kommer inga ytterligare undersökningstillfällen att erbjudas. Undantag kan göras vid förmildrande omständigheter. Under dessa omständigheter, om en patient uteblir från 2 undersökningar, kommer ytterligare en konsultationsavgift på 200 GBP att krävas för att säkerställa ytterligare en undersökningstid.
5. Alla utvärderingsbesök för antirynkbehandlingar måste begäras mellan 14 och 21 dagar efter den första behandlingen. Granskningsbesöket bokas in senast 28 dagar efter den första behandlingen. Alla förfrågningar som faller utanför denna tidsram behandlas som nya behandlingar och måste bokas och betalas på vanligt sätt.
6. Om en korrigering är nödvändig kommer denna att erbjudas. Om resultatet av behandlingen är tillfredsställande och det krävs mer produkt för den enskilda patienten kommer en avgift att tas ut för den extra produkten.